slider

Rodzina 500+ Świadczenie Rodzinne Karta Dużj Rodziny (KDR) Nie potrzebujesz - oddaj

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Kargowej ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na stanowisko: Terapeuta w Punkcie Konsultacyjnym dla osób uzależnionych. Nabór dotyczy zatrudnienia na umowę zlecenie od 1 stycznia 2025 r. do 31 grudnia 2025 r. w wymiarze 4 godzin w miesiącu.

I. Wymagania niezbędne:

  • Wykształcenie wyższe magisterskie
  • Doświadczenie w pracy terapeutycznej, psychologicznej z dzieckiem/dorosłym.
  • Minimum roczny staż pracy.
  • Wiedza z zakresu diagnostyki i pomocy psychologicznej, terapeutycznej.
  • Umiejętność formułowanie opinii i diagnoz psychologicznych.
  • Umiejętność prowadzenia konsultacji indywidualnych i pracy grupowej z klientem.
  • Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.

Kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

II. Wymagania dodatkowe:

  • Przebyte szkolenie z zakresu interwencji kryzysowej, pomocy rodzinie, problemów rodziny, uzależnień i współuzależnienia.
  • Sumienność, samodzielność, odpowiedzialność.
  • Sprawność interpersonalna w realizacji zadań interwencyjnych, w tym pod presją czasu.
  • Odporność na stres.
  • Umiejętność dobrej organizacji pracy i pracy zespołowej,
  • Wiedza i doświadczenie z zakresu pracy w obszarze interwencji kryzysowej i przemocy w rodzinie,
  • Znajomość metod i technik diagnozy środowiska rodzinnego.

III. Zakres zadań jakie obejmuje świadczenie poradnictwa psychologicznego:

  1. a) prowadzeniu spotkań konsultacyjnych dla osób uzależnionych i współuzależnionych,
    b) diagnozowaniu u osób kierowanych przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz zgłaszających się we własnym zakresie uzależnienia od alkoholu,
    c) motywowaniu osób uzależnionych do podjęcia leczenia,
    d) prowadzeniu terapii indywidualnej osób uzależnionych i współuzależnionych,
    e) prowadzeniu zajęć grupowych w ramach grupy edukacyjno-motywującej dla osób uzależnionych i współuzależnionych,
    f) świadczeniu poradnictwa w zakresie prawnych aspektów związanych z problematyką uzależnienia od alkoholu,
    h) współpracy z Kierownikiem oraz pracownikami socjalnymi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kargowej w rozwiązywaniu problemów osób uzależnionych i współuzależnionych, w szczególności w zakresie specjalistycznego poradnictwa i realizacji procedury „Niebieskiej Karty”,
    i) dokumentowaniu pracy prowadzonej z klientami.
    Usługa będzie realizowana w Punkcie Konsultacyjnym w Kargowej, ul. Rynek 33,                 66-120 Kargowa

IV. Wymagane dokumenty:

Wymagane dokumenty i oświadczenia:

  • kserokopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy, itp.);
  • oświadczenie kandydata, że nie był karany za przestępstwa umyślne oraz nie toczy się przeciw niemu postępowanie karne
  • oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych;
  • Oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata imieniem i nazwiskiem.

W przypadku nawiązania współpracy strona zobowiązana będzie do przedłożenia do wglądu oryginały ww. kserokopii dokumentów.

V. Informacja o warunkach pracy w ramach umowy zlecenie:

Miejsce pracy:

Punkt Konsultacyjny przy ul. Runek 33, 66-120 Kargowa

VI. Zakres pracy

Dyżury w Punkcie Konsultacyjny ul. Rynek 33, 66-120 Kargowa, w godzinach, dniach ustalonych w odrębnych ustaleniach/umowach.

VII. Termin i miejsce składania dokumentów:

Osoby zainteresowane prosimy o składanie kompletu dokumentów w Ośrodku Pomocy Społecznej w Kargowej ul. Rynek 33 lub za pośrednictwem operatora pocztowego. Termin składania dokumentów: 15 grudzień 2024  Telefon kontaktowy 68 3525131 w.1

VIII. Dodatkowe informacje:

  1. Kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną poinformowani telefonicznie                         o terminie rozmowy o współpracę.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L. z 2016 r. Nr 119, s. 1 ze zm.) - dalej: „RODO” informujemy, że:

 

1)      Administratorem Pani/Pana danych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Kargowej jest Urząd Miejski reprezentowany przez Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Kargowej z siedzibą przy ul Rynek 33, 66-120 Kargowa, tel. 68 3525 131 (centrala), e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

2)      Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu e - mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pisemnie pod adres Administratora.

3)      Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w związku z przeprowadzaniem naboru na stanowisko urzędnicze – podinspektor ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, gospodarki komunalnej i ochrony przeciwpożarowej.

4)      Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. g) RODO.

Przepisy szczególne zostały zawarte w:

·         ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530);

·         ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2022 r. poz. 1510).

Przetwarzanie danych jest wymogiem ustawowym, jak również umownym. Osoby, których dane dotyczą są zobowiązane do ich podania. Nieprzekazanie danych skutkować będzie niemożnością przystąpienia do naboru na wolne stanowisko urzędnicze/kierownicze stanowisko urzędnicze.

Inne dane osobowe, aniżeli określone w zakresie wskazanym w przepisach prawa, będą przetwarzane na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).

5)      Pani/Pana dane osobowe będą ujawniane osobom działającym z upoważnienia administratora, mającym dostęp do danych osobowych i przetwarzającym je wyłącznie na polecenie administratora, chyba że wymaga tego prawo UE lub prawo państwa członkowskiego. Pani/Pana dane będą udostępnione również podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa lub umów łączących te podmioty z Administratorem. Informacja o wyniku naboru jest ujawniana odbiorcom strony podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej, a także upowszechniana przez umieszczenie na tablicy informacyjnej, a tym samym dane osobowe będą ujawniane osobom, które zapoznały się z treścią ww. informacji. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną, stąd dane osobowe kandydatów mogą być ujawniane osobom i podmiotom wnioskującym o dostęp do informacji publicznej.

6)      Dane osobowe pięciu najlepszych kandydatów będą przetwarzane przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru. Dane pozostałych kandydatów będą przetwarzane do zakończenia procesu naboru na wolne stanowisko urzędnicze/kierownicze stanowisko urzędnicze. W przypadku zaskarżenia do sądu administracyjnego czynności dokonywanych w trakcie naboru na wolne stanowisko urzędnicze/kierownicze stanowisko urzędnicze – dane będą przetwarzane do momentu prawomocnego zakończenia postępowania.

7)      Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

8)      Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).

9)      W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługują Pani/Panu następujące prawa:

a)      prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii;

b)      sprostowania nieprawidłowych danych;

c)      żądania usunięcia danych, o ile znajdzie zastosowanie jedna z przesłanek z art. 17 ust. 1 RODO;

d)     prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych.

e)      w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, przysługuje Pani/Panu prawo do jej wycofania. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

10)  Ma Pan/Pani prawo złożenia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Kargowej Ogłasza nabór na stanowisko: Psycholog w Punkcie Konsultacyjnym w Ośrodku Pomocy Społecznej w Kargowej ul. Rynek 33, 66-120 Kargowa

Praca na podstawie umowy cywilnoprawnej (jeden raz w tygodniu po 4 godziny w przedziale czasowym ustalonym ze Zleceniodawcą) na okres od stycznia 2025 do grudnia 2025 w Punkcie Konsultacyjnym przy ul. Rynek 33, 66-120 Kargowa

I. Wymagania niezbędne:

  • Wykształcenie wyższe magisterskie – kierunek psychologia.
  • Minimum 2 letnie doświadczenie na stanowisku psychologa, przede wszystkim w zakresie pomocy uzależnionym i współuzależnionym
  • Wiedza z zakresu diagnostyki i pomocy psychologicznej.
  • Umiejętność formułowania opinii i diagnoz psychologicznych.
  • Umiejętność prowadzenia konsultacji indywidualnych z klientem.
  • Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.

Kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.

II. Wymagania dodatkowe:

  • empatia, sumienność, rzetelność, samodzielność, dyskrecja, umiejętność skutecznego komunikowania się;
  • wysoka kultura osobista;
  • nieposzlakowana opinia;
  • mile widziane interdyscyplinarne przeszkolenie w zakresie różnych zjawisk, które występują w rodzinie z problemem alkoholowym oraz możliwych do zaproponowania rozwiązań;
  • posiadanie wiedzy na temat:

– picia szkodliwego, uzależnienia, współuzależnienia, sytuacji dzieci w rodzinie z problemem alkoholowym;
– problemów pijących nastolatków;
– zjawiska przemocy w rodzinie, przemocy wobec dzieci;
– bazy adresów i ofert profesjonalnych placówek pomocowych na terenie powiatu i województwa.

III Forma zatrudnienia 

Umowa zlecenie – stawka godzinowa ustalana indywidualnie ze Zleceniobiorcą

IV Główne obowiązki:

Świadczenie usług z zakresu pomocy psychologicznej dla osób uzależnionych, współuzależnionych i zagrożonych uzależnieniami w szczególności:

– udzielanie pomocy osobom zagrożonym wykluczeniem społecznym, ze szczególnym uwzględnieniem osób dotkniętych problemem uzależnień lub przemocy domowej oraz członkom ich rodzin,
– prowadzenie porad i konsultacji indywidualnych dla osób uzależnionych od alkoholu oraz osób współuzależnionych,
– motywowanie i informowanie zarówno o możliwościach podjęcia leczenia osób uzależnionych jak i terapii osób współuzależnionych,
– udzielanie wsparcia po zakończonym leczeniu odwykowym,
– udzielanie pomocy psychologicznej osobom w kryzysie emocjonalnym,
– rozpoznawanie zjawiska przemocy w rodzinie i udzielanie osobom doznającym przemocy wsparcia i pomocy,
– współpraca z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Kargowej, Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Kargowej oraz Zespołem Interdyscyplinarnym;
–  prowadzenie dokumentacji udzielonych porad;
– prowadzenie dokumentacji w zakresie w/w działań (rejestr osób, które skorzystały z porad.)

V Miejsce wykonywania usługi:

Ośrodek Pomocy Społecznej

Punkt Konsultacyjny ul. Rynek 33, 66-120 Kargowa

VI Wymagane dokumenty:

  1. kwestionariusz osobowy zawierający przebieg zatrudnienia (w tym umowy cywilnoprawne)
    1. CV
    2. kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie, kwalifikacje i zatrudnienie,
    3. dokument potwierdzający obywatelstwo (do wglądu),
    4. oświadczenie o niekaralności i że nie toczy się w stosunku do kandydata żadne postępowanie karne,
    5. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
    6. zgoda na przetwarzanie danych osobowych,

VII Miejsce i termin składania dokumentów:

Osoby zainteresowane prosimy o składanie kompletu dokumentów w Ośrodku Pomocy Społecznej w Kargowej ul. Rynek 33 lub za pośrednictwem operatora pocztowego. Termin składania dokumentów: 15 grudzień 2024  Telefon kontaktowy 68 3525131 w.1

 

KLAUZULA INFORMACYJNA

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L. z 2016 r. Nr 119, s. 1 ze zm.) - dalej: „RODO” informujemy, że:

 

1)      Administratorem Pani/Pana danych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Kargowej jest Urząd Miejski reprezentowany przez Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Kargowej z siedzibą przy ul Rynek 33, 66-120 Kargowa, tel. 68 3525 131 (centrala), e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

2)      Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem adresu e - mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pisemnie pod adres Administratora.

3)      Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w związku z przeprowadzaniem naboru na stanowisko urzędnicze – podinspektor ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, gospodarki komunalnej i ochrony przeciwpożarowej.

4)      Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. g) RODO.

Przepisy szczególne zostały zawarte w:

·         ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 530);

·         ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz.U. z 2022 r. poz. 1510).

Przetwarzanie danych jest wymogiem ustawowym, jak również umownym. Osoby, których dane dotyczą są zobowiązane do ich podania. Nieprzekazanie danych skutkować będzie niemożnością przystąpienia do naboru na wolne stanowisko urzędnicze/kierownicze stanowisko urzędnicze.

Inne dane osobowe, aniżeli określone w zakresie wskazanym w przepisach prawa, będą przetwarzane na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO).

5)      Pani/Pana dane osobowe będą ujawniane osobom działającym z upoważnienia administratora, mającym dostęp do danych osobowych i przetwarzającym je wyłącznie na polecenie administratora, chyba że wymaga tego prawo UE lub prawo państwa członkowskiego. Pani/Pana dane będą udostępnione również podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa lub umów łączących te podmioty z Administratorem. Informacja o wyniku naboru jest ujawniana odbiorcom strony podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej, a także upowszechniana przez umieszczenie na tablicy informacyjnej, a tym samym dane osobowe będą ujawniane osobom, które zapoznały się z treścią ww. informacji. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną, stąd dane osobowe kandydatów mogą być ujawniane osobom i podmiotom wnioskującym o dostęp do informacji publicznej.

6)      Dane osobowe pięciu najlepszych kandydatów będą przetwarzane przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru. Dane pozostałych kandydatów będą przetwarzane do zakończenia procesu naboru na wolne stanowisko urzędnicze/kierownicze stanowisko urzędnicze. W przypadku zaskarżenia do sądu administracyjnego czynności dokonywanych w trakcie naboru na wolne stanowisko urzędnicze/kierownicze stanowisko urzędnicze – dane będą przetwarzane do momentu prawomocnego zakończenia postępowania.

7)      Pani/Pana dane będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, lecz nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

8)      Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (obejmujący Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię).

9)      W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych, przysługują Pani/Panu następujące prawa:

a)      prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii;

b)      sprostowania nieprawidłowych danych;

c)      żądania usunięcia danych, o ile znajdzie zastosowanie jedna z przesłanek z art. 17 ust. 1 RODO;

d)     prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych.

e)      w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, przysługuje Pani/Panu prawo do jej wycofania. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

10)  Ma Pan/Pani prawo złożenia skargi na niezgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 – 193 Warszawa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodatek z PFRON do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora

 

Komu przysługuje dofinansowanie?

Osobie posiadającej orzeczenie o stopniu niepełnosprawności (w przypadku osób do 16 roku życia – orzeczenie o niepełnosprawności), która korzysta z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej. tj. pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem.

Gdzie złożyć wniosek i w jakim terminie?

Wniosek składasz przez Internet, w Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW): https://sow.pfron.org.pl/  od 28 października 2024 r. do 30 listopada 2024 r. Wniosek zweryfikuje Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie (PCPR).  

Jaka jest kwota dofinansowania?

100 zł miesięcznie. Możemy zrefundować koszty poniesione od 1 lipca 2024 r.

Sprawdź zaświadczenie potwierdzające korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu!  

Pamiętaj, że to podstawa do wypłaty dodatku. Sprawdź, czy wypełnione zaświadczenie zawiera wszystkie dane i czy zostało poprawnie podpisane.

Zaświadczenie może być:

  • podpisane (wraz z pieczątką imienną) przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem lub opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową) i podpisane przez osobę upoważnioną przez tę placówkę.

Koniecznie zapoznaj się również z informacji na stronie internetowej PFRON www.pfron.org.pl – komunikat z 21.08.2024 r. pod nazwą „Dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora” w zakładce „Aktywny samorząd”.  

 

Ośrodek Pomocy Społecznej w Kargowej w dniu 18 listopada 2024r. czynny do godziny 10:00. Za wszelkie utrudnienia przepraszamy.

 

 

Dnia 12 października 2024 r. seniorzy  wybrali się do Wolsztyńskiego Domu Kultury na spektakl  komediowy "Sposób na blondynkę". Doskonałe aktorstwo w niebanalnej komedii o miłości. Oszustwo romantyczne jeszcze nigdy nie było tak proste, a w sieci bywa naprawdę niebezpieczne... Tego spektaklu nie można było przegapić. Teatr zrobił na seniorach ogromne wrażenie. Było wiele śmiechu, radości i pozytywnych wzruszeń.

 

 

Dzienny Dom „Senior+” w Kargowej - zadanie współfinansowane ze środków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w ramach Programu Wieloletniego „Senior +” na lata 2021-2025